Yttrandefriheten

Yttrandefrihet omfattar rätten att yttra och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller någon typ av bestraffning.
"Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser".
"Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser."

Tuesday, November 1, 2011

No game can end in a deuce, no set can end in a tie, no match can end in a draw and no tournament can have more than one champion.

Jag skall vänta tills alla har positionerat sig inför valet. Sedan skall jag sätta mig i "Bulldozern"* och schakta bort allt motstånd, inklusive högheterna och de andliga, till en transit förvaring. KLDP SNGH FR PRSDNT. Nu är de på sin vakt. För att de tror att jag vill dem något. Bara för att jag tycker att man skall tillåta snöbolls krig på skolgården under ordnade former. Eftersom det är bra träning för barn och ungdomar som skall bli idrottare. Dessutom får de vara ute i den friska luften på rasterna. KLDP SNGH FR PRSDNT. Jag har alltid sagt att en idrottare kan ta väl hand om nationen som någon annan. Vid jämna föreställningar är det en fördel om de kan sjunga också för att göra sin röst hörd. Publiken vill veta deras mening om hur barn och ungdomar skall utvecklas och bli nationens skötare, vårdare och väktare av bollen på hemmaplan som försvarspelare. Internationellt kunna vara framåtsträvande anfallsspelare och målgörare. Med kompetenta landslagsspelare blir det även möjligt att få till stånd en idrotts stat. KLDP SNGH FR PRSDNT.

No comments:

Post a Comment